streda 30. decembra 2015

Pavel Renčín - Vězněná

Vianočnú pokojnú atmosféru som narušila výberom čítania, najnovšou knihou - hororovým psychothrillerom Pavla Renčína - Vězněná. Knihu som prečítala na jeden dych. Príbeh ma strhol natoľko, že som nemohla od knihy odtrhnúť oči.
Vězněná je príbehom dvoch hlavných postáv, ktorých osudy sa nakoniec spoja a všetky, spočiatku nejasné, detaily do seba dokonale zapadnú.
Rozprávanie učiteľa Martina Drásta sa odohráva v súčasnosti. Martin trpí nočnými morami, miestami si nič nepamätá. V snoch sa mu zjavuje mŕtva žena, ktorú pravdepodobne pozná, ale nechápe súvislosti. V byte nachádza dokonca nejaké ženské veci. Snaží sa pochopiť, kto je tá žena zo snov. 
Popri jeho rozprávaní sa odohráva príbeh z minulosti, príbeh jedenásťročnej Máje, ktorá s rodičmi odišla na dovolenku na Šumavu. Dovolenka sa však čoskoro zvrháva a začína sa temný, povedala by som aj strašidelný, príbeh. Keď sa dve zdanlivo nesúvisiace rozprávania prepoja, nastáva nečakaný zvrat, ktorý vám nedovolí prestať čítať.
Atmosféra príbehu bola desivá, mrazivá a temná. Opisy mučenia boli priam naturalistické a miestami až odpudivé. Pri pomyslení, že autor vychádzal zo skutočných motívov, bol príbeh ešte desivejší. Autor tieto motívy správne uchopil a vytvoril z nich príbeh hodný aj zahraničných autorov. 
Musím však konštatovať, že som očakávala iný záver. Konečnému dojmu z knihy to však neubralo a už teraz sa teším na ďalšiu knihu z pera Pavla Renčína. 

A akú knihu ste počas sviatkov čítali vy?

Do prečítania!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára