piatok 29. januára 2016

Samuel Bjork - Cestujem sama

Na mojom vianočnom wishliste ste si mohli všimnúť knihu Cestujem sama (Det henger en engel alene i skogen) od nórskeho autora Samuela Bjorka (pseudonym). Pod stromčekom som si knižku našla a som rada, že sa tam objavila. Ďakujem za úžasný literárny zážitok.
Na obálke slovenského prekladu je napísané, že ide o brilantný nórsky triler. Neostáva mi nič iné, len súhlasiť. Kniha je pomerne hrubá - má 470 strán - ale je tak skvelo a dynamicky napísaná, že ani neviete ako a ste na poslednej strane. Autor nenecháva priestor, aby ste sa pri čítaní nudili. Nájdeme nielen akcie hrdinov, ale i ponory do psychiky postáv - najmä vyšetrovateľky Mie Krugerovej, ktorá sa len ťažko vyrovnáva so smrťou svojej sestry. 

Vyšetrovateľ Holger Munch so svojim tímom pátrajú po páchateľovi, ktorý zabíja šesťročné dievčatká, ktoré našli obesené, oblečené do šiat pre bábiky a s tabuľkou na krku s nápisom Cestujem sama. Naozaj originálny námet. Páchateľ sa s vyšetrovateľmi i patrične zahráva. Rozuzlenie príbehu bolo skutočne nečakané a o to viac vynikajúce. O postavy som sa bála, vďaka kratším kapitolám a striedajúcim sa postavám vo mne príbeh vyvolal patričné napätie, ktoré od takejto knihy očakávate. V knihe je síce veľké množstvo postáv, ale nestrácala som sa. V knihe je niekoľko nečakaných zvratov, ktoré udržiavajú dynamiku deja. Kniha Cestujem sama je skutočne logicky usporiadaná a nenechá vás prestať čítať. 

Nemôžem nič, len konštatovať, že Bjorkovi sa podaril skutočne zaujímavý kúsok s prepracovanými detailami, s dobrou psychologickou rovinou postáv a i. 
Knihu vrelo odporúčam a dúfam, že sa od tohto autora dočkám ďalšej skvelej knihy. 






Do prečítania!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára